CMF | ناتینگ
ناتینگ: برندی نوظهور و غیرچینی در دنیای تکنولوژی
شرکت Nothing یا Nothing Technology limited برخلاف بسیاری از برندهای تازه تأسیس امروزی که در چین متولد میشوند، یک برند غیرچینی است. این شرکت، فعالیت خود را از ۲۹ اکتبر ۲۰۲۰ در لندن، پایتخت کشور انگلستان آغاز کرد.
همانطورکه اشاره کردیم، ناتینگ در حوزهی تولید محصولات تکنولوژی مانند گوشی موبایل و لوازم جانبی فعالیت میکند و تاکنون دو گوشی با ظاهری جذاب و دو هندزفری بیسیم را روانهی بازار کرده است. البته ناتینگ در این مسیر، تنها نبوده و چندین سرمایهگذار نیز این شرکت را همراهی میکنند.
کارل پی، کارآفرین سوئدی چینی الاصل، مؤسس اصلی ناتینگ است. وی که امروزه یکی از خوشنامان دنیای تکنولوژی به شمار میرود تا سال ۲۰۱۳ به عنوان کارمند در شرکت اوپو مشغولبهکار بود. اما تواناییها کارل پی، فراتر از کارمندی یا مدیریت بخشهای کوچک سازمانی بود. در نتیجه، وی به همراه پیت لاو، اوپو را با هدف راهاندازی برندی جدید در دنیای موبایل ترک کردند.
عرضه محصولات ناتینگ به بازار با یک هدفون بیسیم به نام ایر وان ناتینگ آغاز شد. این شرکت، ایرباد خود را با هدف رقابت با محصولات مشابه سایر برندها و کسب بخشی از سهم بازار، در ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰ به بازار معرفی کرد.
آیندهای درخشان در انتظار ناتینگ است
کارل پی برای اینکه بتواند نظر کاربران بازار موبایل را به محصولات شرکت جدیدش جلب کند، آنها را با طراحیهای جذابی روانه بازار کرده است. این اقدام ساختارشکنانه، مورد استقبال قرار گرفته و تاکنون بسیاری از افراد طرفدار ناتینگ شدهاند و به استفاده از محصولات شرکت روی آوردهاند.
ناتنیگ هنوز توانایی رقابت با برندهایی مانند سامسونگ و اپل را ندارد و هنوز در ابتدای مسیر رشد خود قرار دارد. البته برندهای ذکر شده به این نکته پی بردهاند که ناتینگ با طراحیهای نوآورانهاش میتواند بخشی از مشتریان آنها را به سمت خود جذب کند. ناتینگ با رهبری و هدایت کارل پی، با سرعت خوبی در حال رشد است و احتمالاً در سالهای آینده بیشتر از این شرکت میشنویم. به بیانی سادهتر، آینده درخشانی در پیش روی ناتینگ است.